- O seu consumo en España aumentou un 0,6% en 2022
- A venda de bebidas refrescantes, deportivas e enerxéticas envasadas en lata incrementouse un 10% e a auga en lata duplicou o seu mercado respecto do ano 2021
- O seu carácter 100% reciclable, a facilidade de apilamiento na despensa ou o frigorífico, e o seu rápido arrefriado, constitúen os atributos que explican o éxito deste envase nos fogares
Cerceda, a 17 de outubro de 2023.- A lata de bebidas continúa gañando adeptos e segue posicionándose como o envase preferido polos españois para o seu consumo doméstico, á vez que aumenta o seu consumo fose do fogar.
Segundo as estimacións de mercado encargadas pola Asociación de Latas de Bebidas, o seu consumo en España en 2022 incrementouse un 0,6% respecto a 2021, ano no que as súas vendas alcanzaran o seu récord histórico.
En 2022 a venda de bebidas refrescantes, deportivas e enerxéticas en lata creceu unhas 10% grazas ao excelente comportamento das canles comerciais vinculadas ao consumo de oportunidade e á actividade de lecer ao aire libre, deportivo e turístico. Sen dúbida, a lixeireza, comodidade e resistencia da lata ofrece aos refrescos e ás bebidas deportivas e enerxéticas, multitude de oportunidades de consumo “ao paso”, inabordables para outros envases.
A absoluta volta á normalidade post-pandémica de 2022 fixo que as vendas de cervexa enlatada non repetisen a plusmarca de 2021 e reducísense un 6%. Con todo, o consumo de lata de cervexa en 2022 foi un 11% superior ao de 2019, xusto antes de pandemia, confirmando que a lata é o envase preferido para o consumo de cervexa no fogar. Por iso un 57% das latas de bebidas vendidas en España son de cervexa. A facilidade de apilamiento na despensa ou o frigorífico e o seu rápido arrefriado parecen ser os atributos que, ademais dos ambientais, explican o éxito da lata de cervexa nos fogares españois.
A auga en lata foi a gran sorpresa de 2022 ao duplicar as vendas de 2021.
Reciclable, cómodo, lixeiro, seguro e eficiente
Ademais dos beneficios ambientais deste envase, como o feito de que aos 60 días de depositala no contedor amarelo esta volve en forma dunha nova lata ou produto metálico, súmanse outras en relación co seu consumo. Por exemplo, mentres moitas bebidas poden deteriorarse pola acción da luz, o aluminio é, fronte ao plástico e ao vidro, completamente opaco, motivo polo cal ofrece unha total protección á bebida que contén, garantindo a inalterabilidade do seu sabor. Así mesmo, as latas de bebida son os envases que máis rápido arrefríanse na neveira, necesitando menos enerxía para facelo debido a que os metais son os mellores condutores térmicos. Con todas estas vantaxes tampouco é de estrañar que os zumes de froitas, néctares e mostos fose o outro sector que creceu nada menos que un 45% durante 2022.
En definitiva, un dos motivos que contribúe a explicar estes incrementos nas distintas categorías de bebidas en lata, é a crecente sensibilidade ambiental da sociedade española e o desexo de consumir envases integramente reciclables. En liña con iso, as marcas de bebidas orientan cada vez máis as súas estratexias cara a unha economía plenamente circular, potenciando a presenza da lata en moitas ocasións de consumo.
Convén así mesmo resaltar que máis dun 90% das latas de bebidas consumidas en España foron tamén fabricadas no noso país, onde as seis fábricas existentes xeran unha importante actividade económica e de creación de valor engadido.
Fonte: Revista IDE
Imaxe: Pexels