- Quere que teña máis claridade e maior seguridade de que cando algo se vende como verde, en realidade sexa verde, e que dispoña de información de mellor calidade para elixir produtos e servizos que non danan o medio ambiente
- Antes de que as empresas comuniquen calquera das 'afirmacións ecolóxicas' aos consumidores, estas deberán verificarse de forma independente e probarse con evidencia científica
Cerceda, a 31 de marzo de 2023.- A Comisión Europea propuxo criterios comúns contra o lavado verde ou “greenwashing” e as afirmacións ambientais enganosas. Con isto quere que os consumidores teñan máis claridade, maior seguridade de que cando algo se vende como verde, en realidade sexa verde, e información de mellor calidade para elixir produtos e servizos que non danan o medio ambiente.
As empresas tamén se beneficiarán destas medidas, pois aquelas que fagan un esforzo xenuíno por mellorar a sostibilidade ambiental dos seus produtos, serán máis facilmente recoñecidas e recompensadas polos consumidores e poderán aumentar as súas vendas, en lugar de enfrontarse a unha competencia desleal. Desta maneira, a proposta axudará a establecer un campo de xogo nivelado cando se trata de información sobre o desempeño ambiental dos produtos.
Un estudo da Comisión de 2020 destacou que o 53,3 % das afirmacións ambientais examinadas na UE resultaron vagas, enganosas ou infundadas, e o 40 % carecían de fundamento. A ausencia de normas comúns para as empresas que realizan afirmacións ecolóxicas voluntarias conduce a un "lavado verde" e crea un campo de xogo desigual no mercado da UE, en detrimento das empresas verdadeiramente sostibles.
INFORMACIÓN FIABLE, COMPARABLE E VERIFICABLE
Segundo a proposta, cando as empresas opten por facer unha 'declaración verde' sobre os seus produtos ou servizos, deberán respectar normas mínimas sobre como fundamentan estas afirmacións e como as comunican.
A proposta diríxese a afirmacións explícitas, por exemplo, 'Camiseta feita con botellas de plástico recicladas', 'Entrega con compensación de CO2', 'Embalaxe feita cun 30 % de plástico reciclado' ou 'Protector solar respectuoso co océano'. Tamén pretende facer fronte á proliferación de etiquetas, así como ás novas etiquetas ambientais públicas e privadas.
Abarca todas as reclamacións voluntarias sobre os impactos ambientais, aspectos ou desempeño dun produto, servizo ou o propio comerciante. Con todo, exclúe as declaracións que están cubertas polas normas da UE existentes, como a etiqueta ecolóxica da UE ou o logotipo de alimentos orgánicos, porque as leis actuais xa garanten que estas declaracións reguladas sexan fiables.
Antes de que as empresas comuniquen calquera dos tipos cubertos de 'afirmacións ecolóxicas' aos consumidores, ditas afirmacións deberán verificarse de forma independente e probarse con evidencia científica. Como parte da análise científica, as empresas identificarán os impactos ambientais que realmente son relevantes para o seu produto, así como tamén identificarán as posibles compensacións para brindar unha imaxe completa e precisa.
NORMAS E ETIQUETAS CLARAS E HARMONIZADAS
Varias regras garantirán que as reclamacións se comuniquen con claridade. Por exemplo, xa non se permitirán declaracións ou etiquetas que utilicen unha puntuación agregada do impacto ambiental xeral do produto, a menos que así o establezan as normas da UE. Se se comparan produtos ou organizacións con outros, ditas comparacións deben basearse en información e datos equivalentes.
A proposta tamén regulará as etiquetas ambientais. Actualmente hai polo menos 230 etiquetas diferentes e hai evidencia de que isto xera confusión e desconfianza no consumidor. Para controlar a proliferación de tales etiquetas, non se permitirán novos esquemas de etiquetaxe pública, a menos que se desenvolvan a nivel da UE, e calquera novo esquema privado deberá mostrar unha maior ambición ambiental que os existentes e obter unha aprobación previa para ser permitido. Existen regras detalladas sobre as etiquetas ambientais en xeral: tamén deben ser confiables, transparentes, verificadas de forma independente e revisadas periodicamente.
Tras o procedemento lexislativo ordinario, a proposta de Directiva sobre reclamacións ecolóxicas agora estará suxeita á aprobación do Parlamento Europeo e o Consello.
Fonte: Comisión Europea
Imaxe: Pixabay