- O aforro de custos (56%), a preocupación pola fame no mundo (52%) e o cambio climático (51%) son as principais razóns que contribúen a isto
- Aínda que os consumidores admiten a súa propia responsabilidade (o 60% síntese culpable ao desperdiciar alimentos), perciben que os minoristas e os produtores de alimentos non fan o suficiente para axudarlles a deter este problema
- O 91% afirma que está disposto a comprar marcas e a minoristas que divulguen información sobre o seu desperdicio alimentario, mentres que o 58% aumentará o seu gasto en empresas que tomen medidas activas para xestionar o desperdicio de alimentos
Cerceda, a 11 de xullo de 2022.- Segundo o último informe do Instituto de Investigación Capgemini, que leva por título “Reflectir. Reflexionar. Reconsiderar. Por que o desperdicio alimentario é un problema de todos”, no que se enquisou, entre abril e maio de 2022, a 10.000 consumidores e a 1.000 executivos de grandes organizacións na produción e venda de alimentos, o número de cidadáns concienciados co desperdicio alimentario duplicouse en dous anos, chegando ao 72%.
Tal e como se recolle no documento, os consumidores están a indagar en distintas formas para reducir o desperdicio de alimentos, pois as procuras nas redes sociais sobre métodos para prolongar a vida útil dos alimentos tiveron un crecemento interanual do 80%. O aforro de custos (56%), a preocupación pola fame no mundo (52%) e o cambio climático (51%), son as principais razóns que contribúen a isto.
APOIO DE MINORISTAS E PRODUTORES
Aínda que os consumidores admiten a súa propia responsabilidade (o 60% séntese culpable ao desperdiciar alimentos), tamén perciben que os minoristas e os produtores de alimentos non fan o suficiente para axudarlles a deter este problema. Neste sentido, o 61% quere que estes fagan máis para axudarlles a abordar o desperdicio de alimentos e o 57% está decepcionado e sente que as empresas non se preocupan o suficiente por este tema. Demandan maior esforzo en áreas tales como a innovación de produtos, o envasado, a claridade na data da etiquetaxe e a información proporcionada aos consumidores. O 91% afirma que están dispostos a comprar marcas e a minoristas que divulguen información sobre o seu desperdicio alimentario, mentres que o 58% aumentará o seu gasto en empresas que tomen medidas activas para xestionalo.
Con todo, só o 15% das organizacións afirma que alcanzou ou está en vías de alcanzar os seus obxectivos. Segundo o informe, isto débese a un enfoque fragmentado á hora de abordar o desperdicio e a perda de alimentos ao longo da cadea. Aínda que os minoristas e produtores céntranse en reducir o desperdicio de alimentos na loxística previa (44% dos minoristas e 50% dos produtores), así coma no procesamento e o envasado (43% dos minoristas, 46% dos produtores), poucos deles prestan a mesma atención á produción agrícola (22% de minoristas e 23% de produtores) ou ao almacenamento posterior (18% de minoristas e 21% de produtores).
O estudo sinala que, aínda que a redución do desperdicio de alimentos na fase de venda polo miúdo e de consumo é un aspecto importante, pérdense moitos máis alimentos durante a produción e a distribución (1.500 millóns de toneladas fronte a 931 millóns de toneladas).
Tim Bridges, Responsable Global do sector de Produtos de Consumo, Retail e Distribución de Capgemini, indicou que “Coa axuda da tecnoloxía, as organizacións poden rastrexar e avaliar o desperdicio de alimentos en cada etapa da cadea de valor alimentaria para poder actuar no momento axeitado, ao mesmo tempo que interactúan cos seus consumidores inculcándolles comportamentos que eviten os desperdicios e facéndolles participar activamente na redución dos mesmos. Unha cadea de subministración áxil e intelixente tamén pode permitir unha colaboración eficaz en toda a cadea de valor para crear un ecosistema sostible e preparado para o futuro“.
O informe aconsella un enfoque triplo para facer fronte ao desperdicio de alimentos, co apoio da tecnoloxía para involucrar aos consumidores e aos empregados nas iniciativas para a xestión dos residuos alimentarios, colaborar en toda a cadea de valor e establecer, supervisar e notificar os parámetros relacionados co desperdicio de alimentos.
Fonte: Capgemini
Imaxe: Pixabay