- No marco da súa estratexia de sostibilidade, o ecodeseño e a circularidade do envase ocupan medidas prioritarias, do mesmo xeito que a eficiencia enerxética, a redución da pegada de carbono e mellora da eficiencia no uso da auga.
- Durante os últimos dous anos, o sector cervexeiro realizou un investimento ambiental cifrado en máis de 20 millóns de euros nos 540 centros de elaboración.
- Segundo os últimos datos dispoñibles, case o 46% da cervexa se comercializa en envases reutilizables, un 12% máis que en 2013, e o 99% dos residuos do sector son valorizados.
- Pola súa banda, a taxa de reciclado dos envases de vidro dun só uso sitúase no 73%, un 21% máis que en 2008, e a de envases de metal no 86%, un 44% máis.
Cerceda, a 27 de maio de 2019.- O sector cervexeiro español, cuarto produtor de cervexa da Unión Europea, non se conforma coa súa posición de liderado no ámbito agroalimentario, senón que aspira a ser 100% circular. Non en van, no marco da súa estratexia de sostibilidade, o ecodeseño e a circularidade do envase ocupan medidas prioritarias, do mesmo xeito que a eficiencia enerxética, a redución da pegada de carbono e mellora da eficiencia no uso da auga.
Na transición cara a un modelo circular, este sector materializou acordos intersectoriais cos axentes da cadea de produción e consumo a fin de minimizar o impacto do ciclo de vida de cada cervexa. Para isto, durante os últimos dous anos, tal e como sinalou Jacobo Olalla Marañón, director xeral de Cervexeiros de España, realizou un investimento ambiental cifrado en máis de 20 millóns de euros nos 540 centros de elaboración.
A cervexa é a bebida fría máis consumida en hostalaría e tres de cada catro españois optan pola mesma cando consumen bebidas fóra do fogar, constituíndo un alimento que forma parte da cultura, idiosincrasia e estilo dos españois.
E nese afán circular, o sector aposta por fomentar as prácticas de prevención, a través da redución do peso dos envases, a reutilización e a reciclaxe, promovendo igualmente que se evite o abandono de residuos e que os distintos elementos de merchandising fabríquense con materiais renovables e sostibles.
DATOS 2018: MÁIS REUTILIZACIÓN E MÁIS RECICLAXE
Durante o ano 2018, o sector cervexeiro puxo no mercado máis de 5.000 millóns de envases, dos cales preto do 57% eran de vidro, o 42% de aluminio e, o resto, barrís de plástico e aceiro.
Os últimos datos dispoñibles evidencian que case o 46% da cervexa comercialízase en envases reutilizables, un 12% máis que en 2013, e que o 99% dos residuos do sector son valorizados.
No horizonte do ano 2025, o obxectivo será lograr que o 80% do volume de venda en hostalaría sexa en envase reutilizable, prevendo desenvolver unha botella reutilizable estándar (formato de 1/3) para todo o sector, toda vez que o envase reutilizable, non só supón reducir residuos, senón tamén o consumo enerxético, de auga e materiais, moi especialmente, de emisións de CO2.
Pola súa banda, a taxa de reciclado dos envases de vidro dun só uso sitúase no 73%, un 21% máis que en 2008, e a de envases de metal no 86%, un 44% máis.
A pretensión do sector é alcanzar de cara aos próximos anos o 80% da taxa de reciclado nos envases de vidro dun só uso e o 90% nos de metal, pretendendo ademais que, no ano 2025, o 80% da composición dos envases de vidro proceda na súa orixe de materiais reciclados.
Así mesmo, as empresas asociadas a Cervexeiros de España apoian o packaging de metal, apostando por incrementar o contido de aluminio reciclado nos envases.
Fonte: Alimarket
Imaxe: Pixabay
Saúdos, Departamento de Comunicación