- Así se desprende dunha enquisa realizada por Unilever, a través de IPSOS Dixital, a partir dunha mostra de 750 persoas con idades comprendidas entre os 18 e os 65 anos
- O 96% dos consultados manifesta planificar as súas compras, asegurando o 44% que non se deixa levar polas ofertas. O 72% planifica un menú semanal e o 92% di coñecer as diferenzas entre data de caducidade e data de consumo preferente
- Con todo, a 85% demanda máis información e formación para evitar o desperdicio
Cerceda, a 6 de decembro de 2022.- Segundo unha enquisa realizada por Unilever, a través de IPSOS Dixital, no marco do Día Internacional de Concienciación sobre a Perda e o Desperdicio Alimentario (29 de setembro), o 60% dos españois aposta polo reaproveitamento de alimentos nos seus fogares.
Esta efeméride, creada pola Organización das Nacións Unidas para a Alimentación e a Agricultura (FAO) e o Programa das Nacións Unidas para o Medio Ambiente (PNUMA), lembra que "é necesario evitar o paradoxo da fame nun contexto de perda e desperdicio alimentario", polo que urxe un cambio de paradigma para modificar os nosos hábitos de consumo e costumes, e contribuír deste xeito a restaurar e reestablecer sistemas alimentarios máis xustos.
Así as cousas, desde Unilever España quíxose coñecer o grao de concienciación a través da análise dos hábitos de reaproveitamento dos fogares españois e das medidas e accións que levan a cabo para evitar o desperdicio.
A enquisa, realizada a partir dunha mostra de 750 persoas con idades comprendidas entre os 18 e os 65 anos, pon de manifesto que o 60% dos españois afirma que "tenta non tirar nada, excepto cando é inevitable", mentres que un 31% aproveita o que está menos malo e só unha 9% tira os alimentos "cando se poñen malos".
A cociña de aproveitamento, é dicir, a posibilidade de reutilizar as sobras para elaborar novos pratos é, sen dúbida, o principal antídoto para evitar o desperdicio nas cociñas. Ao respecto, o 56% dos consultados afirma coñecer e aplicar receitas de aproveitamento, mentres que un 26% sinala que si as coñece, pero que non as pon en práctica. O 20% non sabe de que se trata.
O 96% dos enquisados manifesta planificar as súas compras. O 56% aproveita os descontos, aínda que sexan de produtos que non estaban planificados ou non necesita, e un 44% asegura que non se deixa levar polas ofertas. O 92% di coñecer as diferenzas entre a data de caducidade e a data de consumo preferente.
Un 72% dos consumidores asegura que planifica un menú semanal e que organiza comidas e ceas para levar un mellor control dos alimentos, mentres que un 28% di que "cociña comidas e ceas sen ningunha planificación".
O estudo tamén analiza se é necesario unha maior formación para evitar o desperdicio e para reutilizar e sacarlle o maior partido a cada ingrediente. Neste sentido, o 85% considera que sería útil dispoñer de máis información e formación.
Fonte: Gestores de Residuos
Imaxe: Pexels