- Así se reflicte nunha enquisa promovida pola Organización de Consumidores e Usuarios (OCU).
- Un 63% prefire comprar un artigo con etiqueta ambiental e un 44 % móstrase disposto a pagar máis por un produto ou servizo cunha etiqueta ambiental verificada.
- Só o 5 % di estar ben informado dos requisitos existentes para que un produto poida destacarse como verde ou lucir ecoetiquetas.
- OCU esixe que as etiquetas ambientais sexan verdadeiras, claras, relevantes, xustas e que se vinculen a produtos que funcionan realmente ben.
Cerceda, a 1 de febreiro de 2022.- Segundo unha enquisa de OCU, os consumidores consideran útil que os produtos leven información ambiental, pero desconfían dalgúns supostamente verdes cuxos fabricantes poden “terse enganchado ao carro do greenwashing”.
Os resultados da enquisa reflicten que o 88% dos consumidores considera útil que os produtos ofrezan información ambiental, e un 63% prefire comprar artigos con etiqueta ambiental.De feito, o 44% está disposto a pagar máis por un produto ou servizo cunha etiqueta ambiental verificada. Con todo, só o 5% di estar ben informado dos requisitos existentes para que un produto poida destacarse como verde ou lucir ecoetiquetas.
Greenwashing é case literalmente un lavado verde. É dicir, engadir aos produtos un sinal de sustentabilidade para que parezan o que quizá non son. A finalidade é sobre todo mercantil, é dicir, como o verde está de moda e véndese moi ben, pónselle unha reivindicación ambiental para que o consumidor o prefira. É por iso que OCU esixe que as etiquetas ambientais sexan verdadeiras, claras, relevantes, xustas e que se vinculen a produtos que funcionan realmente ben.
ETIQUETAS AMBIENTAIS
OCU advirte que en todo o mundo poden atoparse máis de 450 ecoetiquetas coas que se pon de relevo valores tales como a reciclabilidade, eficiencia enerxética, aforro de auga, cultivos ecolóxicos, respecto animal, etc, pero cualifica á maioría de pouco rigorosas. E a máis da metade dos consumidores esta avultada cifra prodúcelles confusión.
Entre as moitas certificacións existentes, tamén as hai que achegan un valor engadido ao consumidor sostible, axudándolle a elixir a mellor opción con criterios ambientais. Destacan polo seu rigor e solidez en ámbitos tales como:
1. Pesca sostible certificada. Certifica que os peixes e mariscos que a levan proceden de pesqueiras sostibles, xestionadas con criterios sociais e ambientais axeitados e cuxa cadea de custodia mantívose desde a orixe ata a venda.
2. Cosméticos e deterxentes naturais ecolóxicos. Indica que na elaboración respectouse unha lista restritiva de ingredientes aprobados e fíxose unha xestión responsable de auga, químicos e refugallos.
3. Ecolabel Unión Europea. Distingue a produtos como deterxentes, pinturas ou chans laminados que tiveran demostrado un impacto ambiental menor que outros da súa mesma categoría e en todo o seu ciclo de vida, desde a fábrica ata a súa eliminación.
4. Comercio Xusto. Garante estándares ambientais, sociais e económicos apropiados na produción de algodón, café, té, cacao, etc. e o pago dun prezo xusto aos pequenos produtores cuxos dereitos laborais son respectados.
5. Papel e madeira sostibles. A madeira ou papel que mostra o selo de FSC provén de bosques que foron auditados externamente para confirmar que se xestionan respectando estándares ambientais e sociais.
6. Téxtiles de confianza sen substancias nocivas como pesticidas ou metais pesados.
Fonte : OCU
Imaxe: Pexels