- Segundo unha enquisa de DNV, o coñecemento dos consumidores neste ámbito está a crecer e a súa actitude é xeralmente positiva
- Tamén reflicte que estes obteñen en maior medida a información a través dos medios de comunicación e das redes sociais, o que pon de manifesto que as empresas deben facer máis para difundir a súa mensaxe e xerar confianza
- Entre os aspectos que inflúen nos cidadáns á hora de decidir se compran produtos de moda circular, figura a pegada ecolóxica, seguida das condicións laborais e de traballo, a calidade do produto e as certificacións validadas
Cerceda, a 4 de abril de 2022.- Segundo unha enquisa da multinacional norueguesa experta en xestión de riscos DNV, o coñecemento dos consumidores sobre a economía circular está a crecer e a súa actitude cara ela é xeralmente positiva.
Os resultados da enquisa indican que o 35,8% non oíu falar da economía circular e, entre os que si, o 45% indicou que tiña un amplo coñecemento e participaba activamente. O coñecemento e o compromiso parecen ser maiores entre as xeracións máis novas, xa que máis do 53% dixo que participaba activamente, mentres que só o 32,4%dno grupo de maior idade dixo o mesmo.
A enquisa reflicte que os consumidores infórmanse maioritariamente a través dos medios de comunicación e das redes sociais (60,9%), mentres que os debates políticos (26,8%) e os amigos (23%) sitúanse a certa distancia. Só 1 de cada 5 enquisados mencionou que a información procedía directamente dos fabricantes e provedores, o que pon de manifesto que as empresas deben facer máis para difundir a súa mensaxe e xerar confianza.
COMPORTAMENTOS
Os consumidores están a empezar a considerar o impacto dos seus comportamentos de compra. Nada menos que o 48,1% afirma que adquire produtos con propiedades recicladas e o 62,9% prefire comprar menos ou recorrer a produtos de segunda man.
Con todo, os patróns de comportamento, a educación e o poder adquisitivo parecen influír. Os maiores de 55 anos fan máis reparacións que os máis novos. As xeracións máis novas tenden a comprar máis de segunda man e a alugar en lugar de ser propietarios. Isto podería reflectir unha mestura das novas tendencias da moda e a capacidade económica.
Varios aspectos inflúen nos consumidores á hora de decidir se compran produtos de moda circular. A información sobre a pegada ecolóxica é moi importante (49,1%). Séguenlle de preto as condicións laborais e de traballo, a calidade do produto e as certificacións, etiquetas verificadas e declaracións de sustentabilidade validadas.
No ámbito da moda, as principais razóns para elixir un produto circular seguen sendo o estilo e o prezo. A contribución a causas ambientais e circulares ocupa o terceiro lugar. O prezo é especialmente relevante para as xeracións máis novas, o que podería estar relacionado co seu poder adquisitivo.
Aínda que os consumidores non están dispostos a ser circulares a calquera prezo, é interesante que cando se lles pregunta pola circularidade do plástico, por exemplo, perciben a maioría das alternativas ao plástico dun só uso como circulares e sostibles. Isto supón unha oportunidade para que as empresas se adapten e se formulen innovación do modelo de negocio, centrándose nos esforzos que máis renden.
Fonte: DNV
Imaxe: Pexels