- Por primeira vez, a lexislación regulará todo o ciclo de vida dunha batería, desde a produción ata a reutilización e a reciclaxe, e garantirá que sexan seguras, sostibles e competitivas
Cerceda, a 29 de decembro de 2022.- En días pasados, o Consello e o Parlamento Europeo alcanzaron un acordo político provisional, pendente de adopción formal en ambas as dúas institución, sobre unha proposta para reforzar as normas de sostibilidade das pilas e pilas de refugallo. Por primeira vez, a lexislación regulará todo o ciclo de vida dunha batería, desde a produción ata a reutilización e a reciclaxe, e garantirá que sexan seguras, sostibles e competitivas.
As baterías son un elemento crave do cambio da UE cara a modos de transporte de cero emisións. Dado que a demanda de baterías multiplicarase por máis de dez para 2030, é necesario que sexan sostibles ao longo das súas cadeas de subministración. As novas normas promoverán a competitividade da industria europea e garantirán que, ao final da súa vida útil, as baterías se recollan e reciclen axeitadamente para que se recuperen materiais útiles e non se liberen substancias tóxicas ao medio ambiente.
ALCANCE DO ACORDO
O acordo establece:
- Obxectivos para que os produtores recollan os residuos de pilas portátiles (63% a finais de 2027 e 73% a finais de 2030), e introduce un obxectivo de recollida específico para os residuos de pilas asociados a medios de transporte lixeiros (51% a finais de 2028 e 61% a finais de 2031).
- Obxectivo de recuperación de litio a partir de pilas usadas nun 50% para 2027 e nun 80% en 2031, que pode modificarse mediante actos delegados en función do mercado e a evolución tecnolóxica e dispoñibilidade de litio.
- Niveis mínimos obrigatorios de contido reciclado para baterías industriais, SLI e EV, que, inicialmente, están fixados en 16% para cobalto, 85% para chumbo, 6% para litio e 6% para níquel.
- Obrigación de que as baterías leven unha documentación de contido reciclado.
- Obxectivo de eficiencia de reciclaxe para baterías de níquel-cadmio do 80% para 2025 e outras baterías de refugallo do 50% para 2025.
- Que as baterías portátiles incorporadas aos aparellos sexan removibles e reemprazables polo usuario final, deixando tempo suficiente para que os operadores adapten o deseño dos seus produtos a este requisito (42 meses despois da entrada en vigor do regulamento).
COMPETENCIA MÁIS XUSTA
As novas normas teñen como obxectivo mellorar o funcionamento do mercado interior das pilas e garantir unha competencia máis xusta grazas aos requisitos de seguridade, sostibilidade e etiquetaxe. Isto lograrase mediante criterios de desempeño, durabilidade, estritas restricións para substancias perigosas como mercurio, cadmio e chumbo, e información obrigatoria sobre a pegada de carbono das baterías.
O regulamento tamén introduce requisitos de etiquetaxe e información, entre outras cousas sobre os compoñentes da batería e o contido reciclado, un “pasaporte de batería” electrónico e un código QR.
Outro dos obxectivos é facer que o texto sexa máis claro e coherente, e facilitar a súa aplicación por parte dos Estados membros e os actores económicos no mercado cun calendario de implementación realista. En particular, os requisitos de etiquetaxe aplicaranse despois de 36 meses da entrada en vigor do Regulamento e despois de 42 meses para o código QR.
Fonte e imaxe: Consello Europeo