- O pasado mes de xaneiro, os 25 colexios participantes nesta iniciativa recibiron sesións de formación presenciais a través das cales reforzaron a súa bagaxe na recollida selectiva.
- Se ben coñecen o contedor de destino dos refugallos xerados diariamente nos fogares, quixeron saber un pouco máis sobre o funcionamento dos puntos limpos e despexar dúbidas respecto ao lugar de depósito de materiais de características especiais.
- Os composteiros subministrados por Sogama permiten aos centros levar a cabo clases prácticas para que os pequenos comprendan o proceso de transformación dos restos orgánicos nun abono natural que retorna á terra.
Cerceda, a 7 de febreiro de 2020.- Tras un intenso mes de xaneiro dedicado a impartir formación presencial nos 25 centros escolares de primaria participantes no programa “Recíclate con Sogama” 2019-2020, os educadores mostráronse satisfeitos e reconfortados coa resposta da comunidade educativa e a implicación do alumnado e o profesorado.
Máis aló de clarificar algún concepto vinculado aos contedores (amarelo, azul e verde) que conforman as illas de reciclaxe proporcionadas por Sogama, evidenciouse o coñecemento dos pequenos respecto destas fraccións. Non obstante, si se percibiron dúbidas en relación outros residuos que, dadas as súas características, poden inducir a erro. É o caso dos CDs, os bolígrafos, os cartuchos de tinta de impresora, os voluminosos, os aceites e os aparellos eléctricos e electrónicos, entre outros.
Tamén se preocuparon por saber un pouco máis sobre o funcionamento dos puntos limpos municipais e identificar aqueles refugallos que deben ser trasladados a estas instalacións para garantir o seu correcto tratamento.
Mostraron especial entusiasmo pola autocompostaxe. Os que dispoñen de servizo de comedor contan tamén cun composteiro cedido por Sogama no que depositan os restos orgánicos para a súa posterior conversión en abono. Participan activamente na vixilancia do proceso mediante o control de parámetros tales como o osíxeno, a temperatura e a humidade e, a través desta actividade, reciben continuas clases prácticas sobre o ciclo da natureza. O compost obtido, de alta calidade, utilízanno como fertilizante nas hortas e xardíns dos centros escolares.
Tras esta primeira fase de formación, os monitores realizarán proximamente unha visita para supervisar a evolución dos proxectos desenvolvidos polos distintos centros, asesorar sobre posibles melloras e solventar dúbidas.
CENTROS PARTICIPANTES
Un total de 4 colexios pertencentes á provincia da Coruña, 13 á de Pontevedra, 6 á de Ourense e 2 centros pertencentes á provincia de Lugo.
Provincia da Coruña:
- CEIP Milladoiro, de Malpica de Bergantiños.
- CEIP Plurilingüe Unión Mugardesa, de Mugardos.
- CEIP de Ponzos, de Ferrol.
- CEIP Manuel Fraga Iribarne, de Cariño.
Provincia de Pontevedra:
- CEIP Santo André de Xeve, de Pontevedra.
- CEIP Plurilingüe Paraixal, de Vigo
- CEIP Pérez Viondi, de A Estrada
- CEIP Plurilingüe Florida, de Sanxenxo
- CEIP de Fonte Escura, de Vigo
- CEIP Plurilingüe Pintor Laxeiro, de Vigo
- CEIP Plurilingüe Souto-Donas, de Gondomar
- CEIP Plurilingüe Javier Sensat, de Vigo
- CEP Santa Mariña, de Redondela
- CEIP Plurilingüe de Guillarei, de Tui
- CEIP San Tomé, de Cambados
- CEIP Virxe do Rocío, de Vigo
- CEIP Plurilingüe dá Carrasqueira, de Vigo
Provincia de Lugo:
- CEIP de Currelos, de O Saviñao
- CEIP Otero Pedrayo, de Rábade
Provincia de Ourense:
- CEIP Manuel Sueiro, de Ourense
- CEIP Bibei, de Viana do Bolo
- CEIP Plurilingüe Ribadavia, de Ribadavia
- CEIP Saco e Arce, de Toén
- CEIP Plurilingüe María Inmaculada, de Verín
- CEIP Virxe da Pena da Sela, de O Irixo
Saúdos, Departamento de Comunicación