- Así se conclúe a partir dos datos recollidos a través da enquisa da MPAC, na que participaron 3.500 familias das 17 CCAA e as dúas cidades autónomas
- A influencia á hora de decidir a compra está repartida entre varios factores tales como coñecer a procedencia do produto e como se produciu, compromiso do provedor co medio ambiente ou o comportamento ético deste coa sociedade
- O 88% dos enquisados recoñece que o desperdicio alimentario é un problema importante e asegura tomar medidas para minimizalo.
Cerceda, a 17 de xaneiro de 2023.- Tralo impacto do COVID-19 e, tendo en conta o actual escenario económico, un 72% dos consumidores asegura ter mudado os seus hábitos de compra e consumo. Destes, un 20% faino buscando mellores prezos e un 21% opta por adquirir outro tipo de produtos.
Estes son algúns dos resultados correspondentes á enquisa da Mesa de Participación Asociacións de Consumidores (MPAC).
Ademais, de acordo con devandito estudo, no que participaron 3.500 familias das 17 comunidades autónomas e das dúas cidades autónomas durante o primeiro semestre de 2022, os enquisados son máis conscientes do significado da figura do consumidor vulnerable, entendendo como tal a aquel que se atopa en situación de subordinación, indefensión ou desprotección, impedíndolle o exercicio dos seus dereitos como consumidor en condicións de igualdade.
Así, o 38% que afirma sentirse vulnerable, débese a que o seu nivel de renda é baixo (19%), ao impacto dalgunha variable psicosocial (9%), ao descoñecemento das novas tecnoloxías (6%) ou ao nivel de formación (4%). A vulnerabilidade por renda afecta principalmente as franxas entre os 18 e 35 anos e aos de máis de 65.
A ETIQUETAXE DOS PRODUTOS
A etiquetaxe dos alimentos leva anos xerando debate e sendo a 'materia pendente' de industria e administración. Por unha banda, pola súa relevancia para a saúde do consumidor e, por outra, pola esixencia deste de dispoñer cada vez de máis información sobre o produto que adquire.
A enquisa revela que en 2022 aumentou o número de cidadáns que admiten consumir produtos unha vez pasada a data de caducidade (67% fronte ao 59% en 2021), aínda que, de forma paradoxal, un 66% considera que a data de caducidade é o concepto informativo máis importante da etiqueta, seguido da composición/ingredientes do artigo (55%). En terceira posición aparece o prezo (37%), o lugar de orixe (28%) e a información nutricional (26%).
Tamén se constata que, ano tras ano, o consumidor vai perdendo o hábito de ler as etiquetas. Concretamente, nesta ocasión a caída foi de 7 puntos para os que din lelas habitualmente, ata o 34% (41% en 2021). Tamén se reduce en 4 puntos os que afirman lelas de cando en vez, ata o 54%.
Malia todo iso, a etiqueta do produto continúa a ser a principal fonte de información para os consumidores e un 42% dos enquisados considera útil a información que ofrece.
COMPROMISO AMBIENTAL
Segundo a análise dos datos recabados, o consumidor medio en España ten cada vez máis en conta ás empresas responsables co medio ambiente porque el mesmo aposta por un consumo sostible e respectuoso co planeta: un 57% valora positivamente este aspecto cando decide comprar un alimento.
A influencia á hora de decidir a compra está repartida entre varios factores como, por exemplo, saber a procedencia do produto (25%) e como se produciu (20%). Tamén se valoran outros aspectos como o compromiso co medio ambiente (16%) ou o comportamento ético coa sociedade do fabricante ou distribuidor (15%).
Na mesma liña, o 88% dos enquisados opina que o desperdicio alimentario é un problema importante. Para evitalo opta por aproveitar máis os alimentos (41%) e planificar mellor as compras (31%). Tan só un 10% recoñece non facer nada.
En canto á sostibilidade, un 89% dos consumidores enquisados afirma que os hábitos alimentarios afectan ao medio ambiente en función do sostibles que sexan os alimentos. Con todo, durante estes meses marcados pola pandemia, tan só algo máis da metade dos consumidores aumentou o seu interese por comprar alimentos máis sostibles.
A maioría dos enquisados (61%) sabe en que contedor debe depositar os residuos orgánicos tales como cascas e peles de froita, restos de carne e peixe. Cada vez son máis os que realizan de forma correcta a separación para poder reciclar os refugallos que xeran.
Fonte: Gestores de Residuos
Imaxe: Pixabay